Köp- och leveransvillkor

Tillstånd

Vi behöver en kopia av giltiga licenser eller tillstånd för att kunna leverera era varor.

Sändes via E-mail info@skytteprecision.se eller MMS till 0705163833.

 

Hämta varor hos oss i Söderala

För att hämta varor hos oss i Söderala ska du lägga in en beställning i webbutiken. Bocka i rutan "Hämta i vår butik" när du är i "Orderformuläret" så tas fraktkostnaden bort. 

 

Minimiorder
Minimiorder är 1000 kr inklusive moms.

 

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

 

Betalningsalternativ

- Förskottsbetalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro 5016-5240. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

- Faktura
Kostnad: 45 kr.
Vid beställningen uppger Du namn, adress, telefonnummer, e-postadress och vilken/vilka produkter beställningen avser. Dessutom behöver Du ange Ditt personnummer för kreditkontroll. Vi skickar produkterna mot efterkrav med betalningsvillkor på 10 dagar. Betalning sker till vårt bankgiro 5016-5240.

 

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Under högsäsong och i semestertider kan det ta längre tid.
 

Leveranssätt
Vi skickar beställningar med Schenker. I enstaka fall postpaket/brev alternativt din specificerade leverantör. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
 

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Lägg in de varor du vill ha i varukorgen. Gå till kassan och fyll i dina kontakruppgifter. När detta är gjort kommer du att se hur mycket det kostar innan du trycker på "Skicka order". Du ska inte lägga in produkten farligt gods". Vid ordervärde överstigande 40 000 kr bjuder vi på fraktkostnaden en gång per 2 veckorsperiod. Transportomkostnader som bl.a farligt gods tillägg förekommer till vissa orter.


Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (GDPR).